pátek 4. května 2018

Fialkový sirup




Letos jsem si hromádku fialek nasušila a vrhla se poprvé na sirup. Chtěla jsem docílit typické fialové barvy, což bohužel tak úplně nevyšlo, protože nemám studený sklep na uskladnění, musela jsem sirup zakonzervovat troškou kyseliny citronové a zahřát. A to barvu posunulo kousek do růžové.




Potřebujeme:

1 litr čerstvých fialkových květů
1 litr převařené a vychlazené vody
1 kg cukru (musí být bílý, jinak se zničí barva)
20 g kyseliny citrónové




Postup:

Fialkové květy propláchneme v sítu studenou vodou a co nejvíc vyklepeme vodu. Dáme je do skleněné nádoby dostatečné velikosti (Pětilitrová zavařovačka bude ideální). Zasypeme kyselinou citronovou a přelejeme převařenou vodou. V některých receptech se uvádí přelití horkou vodou. Tím ale znehodnotíte barvu, takže nedoporučuji. Zakryjeme otvor a necháme 24 hodin stát. Občas se sklenicí zatřepeme. Druhý den směs přecedíme do hrnce. Květy vyhodíme. Přidáme cukr a mírně zahříváme, až se cukr rozpustí. Potom sléváme do lahví a v hrdle hladinu zakápneme čistým alkoholem. Tento způsob se mi osvědčil a sirupy takto ošetřené vydrží rok bez problémů.




Sirup je moc dobrý a voňavý. Příští rok se pustím do testování fialkového likéru. Postup už mám namyšlený, ale prozradím ho, až jestli se povede :D.



Žádné komentáře:

Okomentovat