neděle 21. srpna 2016

Gdaňsk I.

Měla jsem ho v hledáčku už od našeho podzimního výletu do Krakowa. Bohužel mi všechny naplánované výlety letos zhatily úrazy a nemoci, tak to byla rychlá akce. V pátek jsem blokla ubytování a v pondělí ráno jsme vyrazili.

Gdaňsk leží na severu Polska u Baltského moře. Z Brna je to asi 760 km. Cesta tam nám vzala 8,5 hodiny. Bohužel ne všude jsou dálnice, takže se to místy vleče. Polští řidiči se dají rozdělit na závodníky a svátečňáky. Normálně jede málokdo.

Bydleli jsme v bytečku 2+1, prakticky přímo v centru. Na hlavní námětí to bylo pět  minut chůze. V Gdaňsku jsme strávili pět dní a pět nocí a bylo to tak akorát (i když já bych tam vydržela rozhodně déle).

Tak to jen tak obecně na úvod. To hlavní je, že Gdaňsk je nádherné historické město, neskutečně fotogenické. Ač nejsem žádný zkušený fotograf, vyfotila jsem přes tisíc fotek. Vybrat z nich jen pár je velmi těžké. Vložím tedy postupně pár článků, které tématicky rozdělím. sama jsem před odjezdem googlila a hledala články o Baltu. Třeba ty moje taky někoho motivují a pomůžou.

Nebudu Vás ale nudit popisem všech pamětihodností a atrakcí města. Prostě si prohlédněte fotky a kochejte se. Dnes to budou takové ty typické, hlavní a z ptačí perspektivy...



Starý nákladní jeřáb je hlavní atrakcí a dominantou města.

Soldek byla první loď postavená v místních loděnicích.

Z lodi se krásně fotilo.

Nábřeží je jednou z hlavních tepen v Gdaňsku. Odpoledne tu mezi stánky proudí davy turistů.

Uvnitř je muzeum. Ovšem návštěva muzeí mi byla rodinnou radou zamítnuta.

Všechny budovy jsou citlivě a krásně opraveny nebo dokonce do puntíku přesně znovu postaveny.

Z věže kostela je nádherný výhled. Ovšem výstup na věž je jen pro silné žaludky. Schody nahoru vedou podél vnitřních stěn široké kostelní věže a ten desítky metrů hluboký pohled dolů mi nedělal vůbec dobře. Ale stálo to za to :).

Na fotkách je vidět, jak i nově postavené domy krásně korespondují se starou zástavbou.

Štíty domů to je pohádková podívaná. K těm se ještě vrátím v dalším článku.

Hlavní náměstí. Aby bylo takto prázdné musíte si přivstat.

Centrum starého města neleží u moře, ale v deltě řeky Visly, na jednom z jejích ramen.

Všechny kostely a většina domů je z neomítnutých cihel. Ten sever na jednoho úplně dýchá...


Pohled z další věže na město. V popředí velká tržnice, za jejíž vnitřní rekonstrukci bych sebrala architektovi diplom.

Mariacka. Nejkouzelnější ulička v Gdaňsku.








 







Žádné komentáře:

Okomentovat