neděle 12. února 2017

Ochutnavač / Petr Elbling
Poslední dopis od tvé lásky / Jojo Moyesová


 
 
 
Dvě knížky, které jsem v poslední době přečetla. Ochutnavače mám půjčeného od kamarádky Helenky a Poslední dopis od kolegyně Jany. Holky děkuju :). Začnu Ochutnavačem.
 
 
Ochutnavač / Peter Elbling
 
 
 
 
Knížka se tváří jako volný překlad starého rukopisu ze 16. století. Ale není tomu tak. Je to historický román psaný pohledem hlavního hrdiny. Tím je Ugo DiFonte. Ugo je chudý venkovan, který se shodou okolností ocitne na dvoře vévody Federica, spolu se svou jedenáctiletou dcerou. Po letech častého hladovění zažívá pravý opak. Každodenní hostiny a vybrané pochoutky na hradě jsou ovšem vykoupeny soustavným strachem o svůj život. Stane se totiž vévodovým ochutnavačem pokrmů. Řemeslo brzy bravurně ovládne a studuje i účinky rostlinných jedů a testuje je sám na sobě. Miluje svou dceru Mirandu a je ochoten jejímu štěstí a cestě z chudoby obětovat vše.
 
 

 
 
Při čtení knížky, kde je středověký svět popisován velmi detailně a bez příkras, jsem měla intenzivní pocit, že my se dnes stále zabýváme myšlenkou, jak si život užít nebo prožít naplno. Tenkrát to byl však jediný cíl a to, prostě přežít. Doteď se nemůžu rozhodnout, jestli se mi román líbil nebo ne. Asi je to tím, že mi Ugo nebyl moc sympatický. Mám historii moc ráda a nejraději čtu to, o čem vím, že se to skutečně stalo. Opravdové příběhy vzbudí můj zájem a fascinaci dobou, ve které se odehrávají. Že je příběh zcela smyšlený, mě trochu zklamalo. Nicméně román je psán čtivě a svižně.
 
 
Poslední dopis od tvé lásky / Jojo Moyesová
 
 
 
 
S Jojo prostě nešlápnete vedle. Sice jsem raději, když má knížka nějakou přidanou hodnotu a někam mě posune dál... Ale, když si chcete po náročném dni odpočinout, příjemně se zasnít a přitom být tou správnou dávkou napínavosti nucena k dalšímu čtení, pak je Jojo ideální volba.
 
 


 
 
Poslední dopis se mi líbil zatím asi nejvíc. Příběh má tři časové roviny. Dvě se odehrávají v šedesátých letech a jedna v současnosti. Hlavní hrdinkou je Jennifer, manželka bohatého obchodníka, která se zamiluje do novináře Anthonyho. Jenny má autonehodu, po které ztratí paměť. Celý příběh rozmotá až postava ze současnosti, mladá novinářka Ellie. Ta najde v archivu náhodou milostný dopis...
 
 
 
 
Obě knížky můžu doporučit. I když Ochutnavače spíše pro otrlejší povahy. Poslední dopis zase pro duše romantické :).
 

Žádné komentáře:

Okomentovat