neděle 12. března 2017

Sněženky, jaterníky, medvědí pomazánka a další krásný víkend.




Po víkendu v Praze jsem si chtěla dát klidnou sobotu a neděli, ale zase to nějak nevyšlo. V pátek jsme byli s Radkem pozvaní na oslavu 50. narozenin naší kamarádky. Oslava to byla veselá a oslavovalo a tančilo se tak bujaře, že jedna z tanečnic to odnesla rozseknutým nosem a v dohledné době nesundá velký límec kolem krční páteře. Jo, když se padesátníci odvážou, stojí to za to :D.

V sobotu dopoledne jsem vyrazila do lesa venčit s kamarádkou a odpoledne se pomalu (fakt pomalu) pustila do jarního úklidu kuchyně. Vypucovala jsem police s mým starým porcelánem a kameninou a vyžehlila asi šest praček prádla. Večer jsem padla jak podťatá.

V neděli musela rodina z pelechu v osm ráno a jeli jsme hledat do lesa medvědí česnek. Jakmile rozkvetou sněženky, přichází pomalu jeho čas.

 




V lese je to nádhera. Sněženky by se daly brát kosou. Do toho sem tam jaterník. Tohle období mám strašně ráda. Hmyzu ještě není, a z každého lístečku má člověk radost jako malé dítě.






 
 
Hledali všichni usilovně. I Simon začal. Asi usoudil, že to bez něho nezvládneme. A našli jsme. První lístečky už jsou venku. Medvědí česnek je první bylinka, co na jaře sbíráme.
 
 
 
 
 
Z medvědího česneku je výborné pesto nebo pomazánka. Je plný vitamínů a má nádherné česnekové aroma. Děti mi ho ujídaly už cestou :). Doma vyhrála pomazánka.
 
 
 
 
Pomazánku dělám od oka, stylem co lednička dá. Dnes dala dvě vaničky tvarohu, polovinu změklého máslo, 150g strouhané goudy, dva trojúhelníčky apetita, sůl, pepř a nasekaný medvědí česnek. Na čerstvý chleba... No mňam :).
 
 
 
 
 
 
 
 


3 komentáře:

  1. Hmmm, na cerstvy chleba to bych si taky dala ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Myslím na tuhle pomazanku už asi mesic😀 jdem kouknout do leda, ale v Praze bude asi později...

    OdpovědětVymazat