neděle 6. ledna 2019

Bramborové placky




Po nášupu cukroví a bramborového salátu jsem měla v plánu hned od 1.1. odlehčit. Zasáhla ale nemoc a moje tělo si říká o úplně jiné pokrmy. Honí mě chuť na samou klasiku. Dnes po dopolední procházce jsem vařila křenovou omáčku s knedlíkem a pak se do hlavy zavrtala tak intenzivní myšlenka na bramborové placky, že jsem do hrnce prostě musela nasypat kilo brambor. Kdo si pospíší, stihne průběh tvorby placek na IG ve stories :).

Potřebujeme:

1 kg uvařených a oloupaných brambor
300 - 500 g polohrubé mouky + na podsypávání
1 vejce
sůl
máslo
povidla

Postup:

Brambory ve slupce uvaříme v osolené vodě. Necháme je vychladnout. Pak brambory oloupeme a pomocí udělátka na pasírování brambor (nebo v masomlýnku) je propasírujeme na jemno. Přisypeme 300 g polohrubé mouky a 1 vejce. Zpracováváme těsto a případně přidáváme ještě mouku, protože u brambor je dost velký rozdíl v obsahu vody. S těstem se pracuje trochu hůř, protože má tendenci se lepit. Je tedy nutné stále podsypávat moukou. Hotové těsto se musí rychle zpracovat. Odebereme množství velikosti brambory a s pomocí válečku je rozválíme na tenkou placku (pozor ať se nepřilepí na podložku, je nutné podsypávat a obracet), kterou opékáme na sucho na silné pánvi z obou stran. V pánvi se hromadí a připaluje během pečení mouka. Je dobré ji po každé druhé placce vytřít vlhkou utěrkou pryč. Hotovou placku potřeme rozpuštěným máslem nebo sádlem, namažeme povidly a zavineme.

Dobrou chuť, k večeři je ještě stíháte :).




Žádné komentáře:

Okomentovat