pátek 14. dubna 2017

Miluju jaro, nesnáším velikonoce a peču koláč s kopřivami...

Musím být upřímná. Opravdu je nemám ráda. Je to svátek, který přináší řadu trapných situací a já nemám ráda trapné situace. Velikonoce jsou jediné, co mi kazí jaro, které fakt miluju. Nicméně mě to vždycky převálcuje a já si aspoň trochu vyzdobím bydlení a něco velikonočního upeču. Musím ty hladové krky něčím nakrmit, když je tolik dní volno :).



 
 
 
Slaný koláč s kopřivami
 
Těsto:
175g hladké mouky
100g studeného másla
1 žloutek
4 lžíce studené vody
 
Náplň:
2 menší cibule
3 stroužky česneku
150g strouhané vyzrálé goudy nebo chedaru
mísa mladých kopřiv
2 vajíčka
kelímek zakysané smetany
150 ml smetany na vaření
čerstvé bylinky (rozmarýn, tymián)
sůl, čerstvě mletý pepř
4 lžíce olivového oleje
 
 

 

 
 
 
Postup:
Vypracujeme rychle hladké těsto, které dáme odpočinout do lednice. Zapneme troubu na 200 stupňů. Kopřivové listy nasekáme na větší kousky, vložíme do mísy, přelejeme vařící vodou a scedíme. Cibuli nakrájíme na kostičky a necháme na olivovém oleji zesklovatět. Přidáme spařené kopřivy, drcený česnek, sůl a pepř a chvilku podusíme, až se vypaří přebytečná voda. Necháme vychladnout.
Těsto vytáhneme z lednice, rozválíme do tenka a vyložíme jím formu na koláč. Kolem okrajů seřízneme a na středu propíchneme na několika místech vidličkou. Na těsto položíme pečící papír a na střed vysypeme suché luštěniny (hrách nebo fazole), aby se těsto při pečení nezvedlo. Vložíme do trouby a pečeme 15 minut. Potom z těsta sundáme pečící papír s luštěninou a ještě pečeme 5 minut. Mezitím si připravíme náplň. Smícháme v míse sýr, kopřivy, smetanu, vajíčka a nasekané bylinky. Teplotu v troubě stáhneme na 190. Rovnoměrně náplň rozetřeme na těsto a vložíme do trouby dopéct. Pečeme cca 20 minut, až je povrch lehce dozlatova.
 
 
 



Kromě koláče jsme pekly s Haničkou ještě jidáše. Ty jsem dělala podle receptu z blogu Kuchařka pro dceru a jsou vynikající. Jen jsem přidala špaldovou mouku a třtinový cukr. Jidáše nemažeme medem, Jednou jsem to udělala a to lepení mi vadilo. Máme je raději na sucho :)



 
 
 
Užijte si jaro i velikonoce jak je Vám to milé a příjemné a ne tak, jak se to "má dělat". Ne vždy je to co se má děla, to co opravdu chceme dělat, těší nás to a doprovází to onen příjemný a správný pocit.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat