neděle 13. srpna 2017

Rajčatová polévka

 

 
Přišlo oblíbené období zn.: "Rajčata všude". Dozrává obrovské množství rajčat naráz a je potřeba je nějak zpracovat. Vloni jsem dávala tip na pečenou Rajčatovou salsu . Minulý týden jsem dostala od babičky dvě kila rajčat a dostala jsem chuť na echt rajčatovou polévku, které je dobrá jen z rajčat, co dozrají na sluníčku. Moje maminka pěstuje několik druhů rajčat, včetně obřích, masitých, která jsou k vidění hlavně v jižních státech. Polévku, ale můžete uvařit z jakéhokoliv druhu.
 
 

 

Dopředu upozorňuji, že tyhle věci vařím prostě od oka, takže zpětně je pro mě nemožné dát dohromady úplně přesný recept :D.

Potřebujeme:

2 červené cibule
3 stroužky česneku
1,5 - 2 kg vyzrálých rajčat
malý kelímek zakysané smetany
2 mrkve
čtvrtku celeru
kousek pórku (cca 10cm)
olivový olej
svazek bazalky
bobkový list
nové koření
mořskou sůl
čerstvě mletý pepř
horkou vodu
lžička třtinového cukru

Pokud máte do zásoby uvařený zeleninový vývar, můžete mrkev, celer, pórek, bobkový list a nové koření vynechat.

Postup:

Cibuli a česnek nakrájíme na kostičky a orestujeme na 4 lžících olivového oleje ve větším hrnci. Do hrnce pak vsypeme opraná rajčata zbavená stopek. Malá můžeme nechat vcelku, větší nakrájíme na kusy. Osolíme, opepříme, přidáme polovinu nasekané bazalky a mícháme a mícháme. Cca po pěti minutách, kdy rajčata pustí vodu, přidáme horkou vodu. Té dáme podle množství rajčat. Čím míň, tím líp a polévka bude hustější. Já dala asi 300 ml. Stáhneme plamen a za občasného promíchání vaříme cca půl hodiny. Potom celou směs přepasírujeme přes síto. Vzniklou polévku pode chuti doladíme solí a pepřem, zjemníme smetanou a přidáme druhou polovinu nasekané bazalky. Já dávám kvůli dětem , které mají raději trochu sladší variantu, ještě lžičku třtinového cukru. Fajnšmekři mohou před podáváním ještě posypat strouhaným parmezánem a podávat lze i s topinkou pečenou na olivovém oleji.

Dobrou chuť :).






2 komentáře: