úterý 15. srpna 2017

UPCYCLING rulezzz !


Nejdřív to bylo zkrátka přešívání. Asi ještě před 30 lety. Potom to byla recyklace. No a teď tu máme "Upcycling". Ze starého nové. Jelikož jsem vyrostla ještě za komunismu, byl upcycling vlastně nutnost k přežití systému. Bony jsme neměli a strýčka v Americe taky ne, takže nám nezbývalo než být kreativní. Dnes je upcycling skloňován především z ekologických důvodů a těší se ohromné popularitě i mezi návrháři světových jmen. Planeta je vyčerpaná, zdroje vysychají, spotřeba narůstá a ekonomika roste. Ekologických keců máme kolem sebe tolik, až nám tak jako zevšedněly. Naštěstí, ale ne všem. Těší mě, že na to slyší hlavně mladí. A za rozmach informací a inspirace v posledních deseti letech rozhodně vděčíme internetu. No tak to by snad úvodem stačilo :D.




Osobně recycluji něco pořád. Spíš pro sebe. Teď myslím nazrál čas, kdy je super s tím jít ven. I když u mě to není tak úplně novinka. Pár kousků recy věcí jsem na Fleru už prodala.




Přešívaní strašně frčí a je to obrovský trend. Paradoxně jsou takové kousky mnohdy dražší než nový výrobek. Je to logické. V drtivé většině není totiž nejdražší materiál, ale práce, nápad a čas.




Tuto "Upcycling" sukýnku jsem si plánovala původně pro sebe. Džíny, ze kterých je vrchní díl, jsou mi ale v pase velké, takže ji musím pustit dál. Na focení jsem ji musela vzadu (a pak vepředu)stáhnout špendlíky, aby to nevypadalo blbě. Uvádím to pro pořádek. Aby jste si to mohly srovnat, moje velikost je cca 36 a mám 160 cm. Sukýnka bude slušet vyšší chlapecké postavě. Má více snížený pas vepředu. Spodní část je z klasické pánské košile. Jediná nová součást sukýnky je bílá krajka.


 
 
Do budoucna se plánuju recyclování určitě věnovat. Je to pro mě osobně velké téma. Vždy jsem se snažila šetřit materiálem a využívat veškeré zbytečky z dílny. Dávat každému kousíčku látky smysl a život. Proto tolik srdíček, ptáčků, mráčků a hvězdiček. Proto tolik patchworkových dek a deček. Schraňuji i všechny odstřihy a zbytečky vatelínů a tvořím z nich potom pufy na sezení pro děti. Šetřit materiálem má smysl, protože planetu máme jen jednu. Prostě SLOW FASHION !


 

Sukýnka je volná a klidně se můžete stavit ke mě do dílny si ji vyzkoušet. Rozměry má:
pas - cca 82 cm
boky - cca 94 cm
boční délka - cca 50 cm
Odpovídá velikosti cca 38/40.





Ze zbytků košile jsem vystříhala ještě několik mráčků a hvězdiček. Kostičky a proužky jsou moje celoživotní láska, která nikdy nevyjde z módy. Škoda, že nabídka těchto vzorů je tady tak špatná.


 
 
U každého výrobku, na který bude použit nějaký recyclovaný materiál, bude uvedeno v názvu heslo "Upcycling".
 
 
Krásný zbytek dne všem a "Upcyclingu  ZDAR" :))).
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat