pondělí 28. května 2018

U všech rohatejch !




Říkala jsem si, že nebudu přece psát o každém víkendu na chalupě. Že to bude nuuuda. Jenomže. Tam je Vám tak krásně. Povedlo se pár fotek a nakonec přišla rohatá návštěva. Já musím :)




Okopala jsem záhonky. Kvete bršlice (nejen ta). Uvařili jsme s malou na kamnech polívku s koprem (ze zahrádky) a kefírem. Makám na novém bylinkovém záhonu. Hráli jsme Uno. Spálila jsem si záda. Grilovali jsme rajčata, hermelín, topinky a k tomu měli salát z laskavce, rukoly a z lístků červené řepy (ze zahrádky). Obrali jsme mandelinku z brambor. Muž kosil kosou (děsně sexy u toho je). Malej posekal hromadu dřeva. Chytla jsem z rýče a lopaty poprvé tenisový loket (hm, bolí to). Chodila jsem zase bosá a vstávala v šest, aby mi neušel ranní koncert v zahradě. Natrhala jsem bez na sirup a dobromysl, meduňku a libeček na sušení.











Když jsme balili a uklízeli na dvorku, přišla se na nás podívat rohatá návštěva. Měla jsem z něj málem infarkt. Na fotkách to nevynikne, ale Rohatec je opravdu obří.









Naše chalupa a zahrada je permakulturní. Přebíráme ji po rodičích manžela, kterým už síly nestačili a je tam díky tomu spousta zanedbaných zákoutí, hromad ztrouchnivělého dřeva a kamení. Na takové zahradě se pak daří rozmanité fauně. Dokonce jsme nechali záměrně jednu část zahrady neposekanou a necháváme ji zarůst, protože jsme zjistili, že se to tam hemží nádhernými a pěkně tlustými ještěrkami. Na současné poměry máme všude plno hmyzu a tím pádem se tam drží ptáci. Jejich ranní koncerty jsou úplným balzámem na duši. Mám tam pocit, že svět je ještě v pořádku.





4 komentáře:

  1. Tak tyhle roháče jsme objevili také, byli zamilovaní a my je vyrušili. Na chalupě je krásně!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda dokonce páreček! To je super a děkuji moc Lucko <3

      Vymazat
  2. Má milá Hani, moc ráda čtu tvůj blog, a štítek chalupařím je bezvadný, takže neboj žádná nuda, myslím, že to bude rok na chalupě, protože přicházející léto si určitě zase ráda nafotíš :-). Posílám moře pozdravů z Ostravy od jahodového a bezového zavařování :-) Šárka
    P.S. a dětem krásný svátečkový den :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šáry moc moc zdravím a děkuji. A´t se zavařování podaří. I když u tebe vůbec nepochybuji :)))

      Vymazat