sobota 6. ledna 2018

Bagetoveka




Nemůžu se rozhodnout jestli je to víc bageta nebo veka. Každopádně, když ji večer upeču, aby byla na snídani, tak tam ráno už není :).

Potřebujeme:

210 ml teplé vody (ne horké !)
větší půlka kostky kvasnic
špetka cukru
400 g hladké mouky
4 lžíce olivového oleje
2 lžičky soli
koření podle chuti

Postup:

Do vody vhodíme špetku cukru a rozdrobíme kvasnice. Asi po 10 minutách, když se kvasnice proberou, přidáme ostatní přísady. Koření nemusíme dávat žádné nebo podle chuti. Já dala včera drcený koriandr a kmín. V kuchyňském robotu vypracujeme hladké těsto, které dáme vykynout. Až ztrojnásobí kynutím svůj objem, tak jej vyklopíme na vál a rozdělíme na dvě poloviny (budou dvě bagety). Vytvoříme rukama placku a tu svineme. Pak ji ještě poválíme, až dostaneme tvar delší bagety. Obě bagety dáme na plech na pečící papír a zapneme troubu na 200 stupňů. Po cca 15 minutách plech s bagetami vložíme do trouby a pečeme až jsou hotové a mají barvičku tak akorát, jako je na fotce.




10 komentářů:

  1. To vypadá luxusně. Orientačně jak dlouho pečeme, prosím? Dvacet min? Díky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé to já nikdy neumím říct jak dlouho. Já všechno kontroluju, protože každá trouba peče jinak. Ale myslím, že 20 minut je moc.

      Vymazat
    2. Díky. Zkusila jsem dnes a dle mojí trouby tak 15-20 min. Jo a ten salát z červené řepy už jsem si udělala taky :-) :-) Díky!

      Vymazat
    3. Máte lepší odhad než já :). Děkuju !

      Vymazat
  2. Jé, díky moc, tohle určitě vyzkouším, něco takového potřebujeme ;-)... Hanko, už podle Vás dělám salát z červené řepy a bageta se určitě také uchytí ;-)...
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, mám vždycky hroznou radost, když mi někdo napíše, že podle mě opravdu vaří. Ať Vám bagetoveka chutná, jako nám <3. Krásný den.
      Hanka

      Vymazat
  3. Milká Hanko,
    bagetky už jsou v troubě a za chvíli je ochutnáme. Moc díky za další skvělý recept!! Mějte se moc hezky. Zdraví Nina

    OdpovědětVymazat