středa 3. ledna 2018

Krátké zastavení u červené řepy.




Jako dítě jsem upřímně nenáviděla kompot z červené řepy. A to tak, že jsem si ve škole vymyslela, že mi ji zakázal doktor. Naštěstí jsem jí v dospělosti přišla na chuť. Přímo jsem se do ní zamilovala. Právě teď je pro ni ideální období. V zimě by se měly konzumovat potraviny, které organismus zahřívají. Což je maso, obiloviny, koření a zelenina tepelně upravená. Po vánocích to svádí ke konzumaci salátů, ale s těmi vydržte ještě měsíc. Pořád nás čeká spousta mrazivých dní. A právě pečená a vařená zelenina je ideální pro leden.

Řepu uvařím doměkka a většinou z ní udělám salát ve stylu co lednička dala. Dnes dala cibuli, zbyteček řapíkatého celeru, bílý jogurt, lžičku majonézy, čerstvý sýr, vlašské ořechy, slunečnicové semínka, citron, sůl, pepř a olivový olej. Foto hotového salátu jsem ovšem nějak zapomněla včas udělat a když jsem si vzpomněla, už bylo po salátu. Příště musím být rychlejší :).

A jak jste na tom s řepou Vy? Nějaký super rodinný recept? Sem s ním !

Žádné komentáře:

Okomentovat