neděle 24. června 2018

Co rozhodně nenosím z lesa v červnu a co jo :)

Dnes je sv. Jana a byl Slunovrat. Není v roce víc bylinkové období než právě teď. Všechny úžasné bylinky čerpají energii z nejdelších dní v roce a všechno to slunce a jeho sílu do sebe kumulují. Vyšetřila jsem si malý kousek času na bylinkovou procházku. Počasí bylo ráno všelijaké, ale nakonec to klaplo, nepršelo a dokonce sluníčko se ukázalo. Přinesla jsem koš plný třezalky, řebříčku a černohlávku. Objevila jsem taky jednu smrtelnou nádheru.




Rulík zlomocný. Už tři bobulky dokáží usmrtit malé dítě a deset i dospělého člověka. Jedovatá je ovšem celá rostlina. A přitom je tak krásná. Její zvonečky jsou jako z pohádky. Tak si ji zapamatujte, protože polovina rostlinných otrav v ČR má na svědomí právě pan Rulík.




Se sv. Janem se neodmyslitelně pojí třezalka. Dělám každý rok třezalkový olej a něco málo si nasuším na čaj. Olej mám na svoje pochroumané koleno a čaj je skvělý na pocuchané nervy. Receptů na olej je plný google, tak myslím recept netřeba.





Tyhle modrofialové paličky jsou černohlávek. Je to jedna z nejoblíběnějších bylin v čínské medicíně. Aktivuje samouzdravovací procesy v těle a mám odzkoušeno, že funguje fakt skvěle. U nás se dříve užíval spíše zevně. Má ovšem úžasné antibiotické, antivirové a anatimykotické účinky. Suším na čaj. Můžete libovolně kombinovat s jinými bylinkami páč nemá žádné vedlejší účinky.




Čaj z řebříčku piji před očekávánými dny, kdy se mnou cloumají hormony a občas to odnese celá rodina :D. Doporučuji vřele udělat pořádnou zásobu. Má specifickou chuť, která nemusí sednout každému. Rozhodně to ale stojí za to. Dřív se říkávalo, že kdyby žena pravidelně pila čaj z řebříčku, nepotřebuje pak ženského doktora.







Víc se toho do košíku dnes nevešlo. Naštěstí se toho vejde víc do foťáku a já jsem kochací typ a kochám se a dojímám nad každým broučkem a včeličkou :))).


Žádné komentáře:

Okomentovat