čtvrtek 23. srpna 2018

Makový koláč (bez cukru a mouky)



Recept jsem našla v časopise. Splňovat požadavky nejen na "bez cukru", "bez mouky", ale navíc z lokálních surovin. Navíc je fakt easy.

Večer jsem ho upekla a hodila rychlou fotku na IG do stories. Napsalo si o něj během chvilky tolik lidí, že jsem ho musela dát na blog :).

Potřebujeme:

200 g mletého máku
200 g tvarohu ve vaničce (já dala celou vaničku - 250g, protože co s 50g zbylého tvarohu a plýtvání nesnáším)
300 g nastrouhaných oloupaných jablíček (vážím až hotovou hmotu z cca 4-5 jablek)
4 vejce
3 lžíce medu
2 lžičky prášku do pečiva bez fosfátu
1 lžička vanilkového extraktu

Postup:

Troubu předehřejeme na 170 stupňů. Kulatou formu na koláč vyložíme pečícím papírem. Oddělíme žloutky od bílků. Bílky vyšleháme se špetkou soli na sníh. Žloutky vymícháme spolu se všemi ostatními přísadami do hladkého těsta a nakonec opatrně a jemně vmícháme sníh z bílků. Vlijeme do formy. Uhladíme povrch a pečeme v troubě cca 45 - 60 minut.

Po upečení necháme vychladnout. Zkoušela jsem ještě teplý a říkala si, že to jde. Ale dnes, po noci v ledničce, se uležel a vychlazený je vynikající.






2 komentáře:

  1. Mmmm, vyzkoušíme! My mák rádi:) A bez mouky jsem s ním snad ještě nepekla. Děkuju za recept:-)

    OdpovědětVymazat