neděle 7. října 2018

Zimní buchta z řepy



Váhala jsem. Kombinace červená řepa a buchta zněla spíš jako průšvih, než lákavé spojení. Ale zvědavost zvítězila a dobře jsem udělala. Je to dobrý. Dokonce moc dobrý. Jedla ji celá rodina a puberťáci si i přidali. Což je známka, že jim fakt chutnala a nebyla to jen solidarita s uhoněnou matkou :D



Původní recept je od Hanky Michopulu. Trochu jsem ho vylepšila, jak je mým dobrým zvykem a taky vynechala rozinky, které v buchtách nesnáším. Je to zemitá a zahřívací kombinace. Prostě zimní buchta. Pište si seznam na nákup.

Potřebujeme:

1 velká červená řepa - 250 g nastrouhané
1 jablko - 50 g nastrouhaného
2 vejce
125 g rozpuštěného másla
120 g třtinového cukru
200 g špaldové celozrnné polohrubé mouky
60 g vlašských ořechů
půl lžičky mleté skořice
1 lžička jedlé sody




Postup:
Troubu předehřejeme na 160 stupňů. Formu na koláč vytřeme kouskem másla nebo jiným tukem. Červenou řepu oloupeme a nastrouháme syrovou na hrubém struhadle. Stejně tak jablko. Ořechy nasekáme nožem nahrubo.
Vejce s cukrem vyšleháme do bělavé směsi (až cukr nekřupe) a pomalu vmícháme rozpuštěné máslo a mouku promíchanou se sodou a skořicí. Nakonec přidáme řepu, jablko a ořechy. Vlijeme těsto do formy a pečeme v troubě až je povrch koláče zlatohnědý a zapíchnutá špejle nelepí. Trvá to cca 45 minut.






5 komentářů:

  1. Haničko, děkuji. Viděla jsem ji u Vás na IG a doufala jsem, že bude recept. Řepu mám ještě na zahrádce a nechce se mi ji zavařovat, protože to nikdo nejí, buchta vypadá skvěle, přeji krásý podzim, Markéta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Zavařená našim dětem taky nejede. Krásný podzim i Vám.

      Hanka :)

      Vymazat
  2. Chtěla bych se zepat, kde koupím celozrnnou polohrubou mouku? sehnat hladkou není problém, ale polohrubou v supermarketu neviděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi kupuju ji v prodejně se zdravou výživou. V supermarketech ji většinou nemají.

      Vymazat
  3. Ta je tak výborná. Moc děkuju za recept.

    OdpovědětVymazat